Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 4 februari 2015

Ska berätta för er om ett äventyr långt uppe i Hånick i Hälsingland ...


Nu ska ni få höra ...
Vi skulle åka på en utflykt till Hånick 
och titta på en gammal fin Hälsingegård.
På vägen dit gjorde Husse ett litet stopp ...
Alla Hussarna hoppade ut ur bilen ...


Vi tyckte att det var så tråkigt regnväder 
så vi stannade kvar i bilen.
Då började Azton plötsligt att morra ...
Hans öron var på helspänn ...


När vi tittade ut så såg vi en stor fin vakthund!!!
Oj, så stor ... fy bubblan!!!
Bara han inte hoppar upp och öppnar dörren!!!!
Här gäller det att vara kaxig!
Sagt och gjort ...
Vi började att skälla som bara den :-)


Nu var vi allt lite rädda, både Azton och jag!
... men vi fortsatte att skälla och vakta bilen!
Vi var ju två mot en :-)
... eller ... skulle vi klara det?


Jag satte på min ''SuperDuper-Hörsel''!!!
... och konstaterade att ...
**Faran var över**
Han hade gett upp :-)
Han blev nog rädd för våra kraftiga skall!!!


Vi såg hur den stora VaktHunden 
lullade in med svansen mellan benen  
i det gamla uthuset ...
Tur för han de' ...


Jag kollade en extra gång 
om faran var över ...


Sniffade lite extra på trappan!!!
Nu är allt OK Azton :-)
Nu kan du komma!!!


Kolla på den gröna dörren!
Ser ni ... att där hänger det en 
Husse har berättat att det är 
Hälsinglands landskapssymbol.


VoffeliVoff, från Superhjältarna
Stina och Azton!


5 kommentarer:

Laika sa...

Wow så modig ni var. Jag är helt säker på att den stora vakthund var rädd att ni skulle hoppa ut och övermanna den.

Alfie sa...

Tuffa sma vovvar ni var! *Waggy tail*

Hunden Stina sa...

Tack fina Laika och Vaks!
Jag tror oxå att han blev rädd :-)
♡Voff från Stina♡

Hunden Stina sa...

Thank you so much My Hero Alfie!
I wish you could have been there ♡
♡Big Hug from Stina♡

Hunden Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.