Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 8 januari 2014

Följ med mig ner till havet och båtarna och alla Äventyren som bara väntar på oss ...


Kom nu Matte!
Chop-Chop!!!
Vad är det hon fotograferar nu då?


Ett gammalt ''båtskrälle''!!!
Ska givetvis fotas från alla vinklar och vrår.
Tänk, man ska alltid behöva vänta
på dig och alla dina fotovinklar!!!


Här är det riktigt kusligt ...
Vinden den river och sliter i alla presenningarna!
Jag tycker definitivt INTE om alla 
äckligt blöta vattenpölarna!
''Pölebölarna, som FiaJanzon kallar dom :-)
Tacka vet jag SNÖ!!!
Matte säger att den kommer till helgen.
Undrar hur hon kan veta det?
... men vi håller tummarna!!!


Ja, ni ser ju själva ...
Hur ska jag komma över den här
läskigt blöta jättevattenpölen?
Jag har minsann sett att det finns 
regnstövlar till oss fyrbentingar oxå!


Vänta nu lite ...
Ska bara hämta ett par mail! 
Sniff, Sniff, SniffeliSniff ...
Här är minsann ett mail från Alfie i San Francisco.
Han skriver på sin www.alfiesblog.com
att jag ska kolla in och berätta för er att:


Skönt med en liten paus!
Min Matte har verkligen ingen kondis ...
Bäst att låta henne vila en stund!
Hon kan verkligen behöva tränas!!!
... eller vad säger du Husse :-)


Matte hon förgyller vår tillvaro med allt sitt
bus och alla sina roliga upptåg :-)
Varje gång som hon vill fota mig på ett visst vis
så busar hon till det med godis och lockrop!!!
Matte är det envisaste som ''Finns i Vår Herres Hage'' ...
Hon tror inte att jag begriper vad
hon har på G :-)
Vad gör man inte för sin Matte 
eller om sanningen ska fram ...
Vad gör man inte för lite godis och för sin Matte!!!
Tack för att ni gjorde oss sällskap på
våran lilla ''Havspromenad''.

Voff, ... från Stina

3 kommentarer:

Laika sa...

Det ser ut som du har haft en trevlig promenad till hamnen och havet. Din Matte tar några fantastiska bra bilder av dig och naturen. Och med läckerheter på roliga platser, den använder min Matte också. Men de smakar så gott.

Vuff fra din ven Laika.

Hunden Stina sa...

Voff och tack Laika!
Du är bara bäst :-)
Matte blev så glad över att du gillade hennes bilder!
Vilket är ditt favoritgodis?
Jag älskar LeverSnittar! Mums ♡
VoffeliVoff från Stina :-)

Laika sa...

Mit favoritgodis er Märgbenskex som min Matte köper i Lidl. Min Matte kallar dem bobser. Jag älsker dem. Min Matte har indimellon köpet Leversnittar i Sverige, och dem kunne jag också lide.