Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 23 januari 2014

FotoModellen Stina Pinscher



Min Matte hon ääälskar att fota mig!!!
Hon har alltid sin kamera med sig :-)
 Ibland känner jag mig som en 
fyrbent fotomodell!
Så här är det ...
Jag ska sitta på ett visst vis
och titta på Mattes kamera ...
Ska sitta på stenar, i träd, på bänkar, 
på bryggor, på bord ...
Ja, om ni bara visste!!!
Listan är lång ...
Kolla in själva!!!


Mitt klätterträd ...
Här brukar det bli massor av godis!!!


Ute i trollskogen ...


I tvättstugan ...


Min favoritbrygga ...
Här är det häftigt att springa!
Kolla in så lång den är.


På Stinaberget!


Husses cykelkorg.


Godis!!!


På bordet nere vid havet.
Här finns alla dom roliga bryggorna :-)


Kolla in den här soffan!
Matte älskar att fota den här bryggan ...


Världens längsta brygga!!!


Här är det bröd och vatten som gäller :-) 


Blir det bra så här Matte?
Härligt väder :-)
Sol, Sol, Sol


Bordet nere vid alla bryggorna!
Om ni bara visste så många 
''SnurreSprättar'' det finns att jaga här!


Här drar dimman in ...


Mattes och mitt lilla konstverk :-)
Vi gick en lång runda på isen ...
Husse fick oxå följa med!!!
Helt plötsligt kände Matte att 
hon skulle skapa nåt igen ...
Det blev ett StinaHjärta den här gången!
Ser ni tassavtrycken?
Dom har jag gjort :-)


Men vad gör man inte för sin Matte :-)

~~ VoffeliVoff ~~

Till alla Mattar och Hussar!
Här kan ni läsa mer och få 
tips om att fotografera oss lurviga fyrbenta!

Vill du fota din egen hund?
Här är Johannas fem bästa tips!

1. Det viktigaste när man fotograferar är att ha en bra ljuskälla.
Inomhus går det bra med glödlampor,
men nuförtiden är det lätt att få tag på 
billiga blixtar på stativ.

2. Belöna hunden med godis!
Lägg godiset på kameran, då ser det ut 
som att hunden tittar in i den.

3. Ta hjälp av någon som kan styra hunden
och ge den kommandon.

4. Lek och testa dig fram.
Det är då man lär sig vad man gillar 
och vad som blir bra.

5. Låt slumpen styra!
Ofta blir det som man inte tänkt 
sig väldigt bra.



Ja, eller hur Matte?

Voff, ... från Stina

2 kommentarer:

Laika sa...

Ja du är som en riktig modell Stina. Det är några riktigt bra och söta bilder din Matte har tagna. Och bra foto tips, min Matte vill försöke fast hon säger att det inte kan finnas godsaker på hennes mobiltelefon. Ha ha. Vuff från Laika.

Hunden Stina sa...

Tack Laika!
Du har så rätt om godiset och mobiltelefonen :-) ha, ha :-)
Hon får lägga det på sin nos! :-)
Trevlig helg till dig och din Matte och Husse.
Har du morrat nåt åt dom små bushundarna?