Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 25 januari 2013

Min debut i Tvättstugan...


Matte har fått ett av sina smarta infall igen ...
Hon säger med sin mest lena och älskvärda röst ...
 ... nu är det dags att jag göra lite nytta för sig Stina.
Hon tycker på fullaste allvar att jag, Stina, ska tvätta!!!


Vi gick ner i källaren i huset där vi bor ... alldeles mörkt var det.
Jag sprang direkt bort till alla förråden och kollade in läget 
innan Matte ens hann hitta och trycka på lysknappen.
Lite spännande var det allt.
Matte var inte alls road av mitt påhitt. 
Hon är ju för tråkig!!!
Sniff, Sniff ...
Här är det mycket att Sniffa in!!!


Oj, vad det snurrar inuti den maskinen!!!
Det går alldeles runt i mitt huvud ...
Massor av vitt skumm som far runt. 
Nu är det bara att vänta säger Matte ...


... vänta och vänta och vänta.
Nu hör jag nåt därute Matte!!!
Ska vi ta en promenad istället?


Voff, ... från Stina



Inga kommentarer: